לוגו קול הזכויות חדש סופי לבד

איך מקבלים גמלת ילד נכה

איך-מקבלים-גמלת-ילד-נכהגם אם המושג “גמלת ילד נכה”, נשמע מפחיד ומרתיע, מטרת הגמלה היא לסייע בידכם לקבל סכום כסף כל חודש שיעזור בגידולו של הילד.

גם אם התהליך נראה מורכב, בסופו של דבר בתהליך הכנה נכון הוא יכול לעבור בפשטות.

צריך לזכור שבמדינת ישראל כ-330,000 ילדים עם צרכים מיוחדים. רק כ-37,000 מקבלים גמלה וזאת על פי קריטריונים שנקבעו אשר הגדירו את הילדים עם המוגבלויות שדורשות מההורים או טיפול בילד עם מוגבלות פיזית, או השגחה בילד עם מוגבלות שכלית או נפשית או בילד עם אוטיזם, או טיפול בילד עם צרכים רפואיים.

מהו תהליך קבלת גמלת ילד נכה?

התהליך מתחיל במילוי הטופס הרצ”ב.

וצירוף מסמכים רפואיים. בעניין המסמכים הרפואיים יש חשיבות להתמקד רק במסמכים מהשנה האחרונה ולא בהצפה של כל המסמכים מהשנים האחרונות. ביטוח לאומי אינו נותן את הגמלה על פי שם של מחלה אלא השפעתה על המציאות היומיומית של הילד. ילד יכול להיות מאובחן עם מחלה או תסמונת שעל פי הספרות יכולה להיות מאוד קשה, אם אין השפעה על היום יום, לא תינתן הזכאות. 

סעיף 6, בתוך הטופס מאפשר לכם לתת אישור לביטוח לאומי לקבל החלטה רק על סמך המסמכים הרפואיים. גם אם חתמתם על הסעיף, ההחלטה האם לזמן אתכם היא של המוסד. 

את הטופס ואת המסמכים הרפואיים יש או להגיש בסניף בשעות קבלת קהל או לשלוח בדואר רשום. בתקווה שמאוד בקרוב, ניתן יהיה גם דרך האינטרנט. חשוב לשמור עותק אחד אצלכם, ועם המשלוח או ההגשה בסניף גם לשמור אישור כלשהו על ההגשה ומועדה. וזאת כי מסמכים לעיתים הולכים לאיבוד.

ואז בטווח שבינתיים הוא מאוד ארוך, עד 70 יום, תקבלו זימון לוועדה רפואית.

וועדה הרפואית – איך זה עובד

לוועדה הרפואית, תגיעו עם הילד ורצוי להגיע שני בני הזוג, אם אתם לבד, כדאי לבקש ממישהו שיתלווה. כדי שלא תעברו את החוויה לבד.

בוועדה הרפואית ישב רופא ומזכיר שיכתוב פרוטוקול של הבדיקה. הרופא יבדוק את התפקוד של הילד בהשוואה לילדים אחרים בני גילו. כדאי להביא את טופס התביעה והמסמכים שהגשתם , וכמובן אם קיבלתם מסמכים נוספים מאז שהוגשה התביעה.

כדאי להכין דף נקודות שחשוב לכם לומר בוועדה וזאת בכדי לא לשכוח. חשוב מאוד להדגיש את הקשיים והעומסים בגדול הילד. בין אם בגלל הצורך בהשגחה ובין אם תלוי בכם בתפקודיו ובין אם יש לו צרכים רפואיים מורכבים.

חשוב לדעת

  • אם אתם רוצים להגיד דברים לרופא שאתם לא מעוניינים שהילד ישמע כי עלול להיפגע אתם יכולים לבקש להשאירו בחוץ עם האדם הנוסף שאיתו באתם ורק אח”כ שיכנס לבדיקה.
  • במידה ועבר זמן בין האבחון ועד הגשת התביעה, אל תשכחו לבקש את הגמלה רטרואקטיבית. המלצתינו היא להגיש את התביעה בסמוך לאבחון, כי ביטוח לאומי נותן רק שנה אחורה רטרואקטיבית.
  • יש לוודא שהדברים שנאמרים בוועדה יירשמו בדו”ח שכותב מזכיר הוועדה. אתם תתבקשו לחתום על הטופס, הקפידו לקרוא מה כתוב בו ושכל מה שאמרתם נרשם.
  • שאלו את הנוכחים בחדר לזהותם. רישמו את שמותיהם ותפקידיהם על פתק. 
  • הביאו לוועדה כל ציוד עזר שהילד צריך או נעזר בו. בין אם אביזרי הליכה למוגבלים בניידות או מזרק אפיפן לילדים עם אלרגיה. 
  • דאגו לרשום את מועד הוועדה.
  • תקבלו תשובה בטווח של עד חודשיים.

אם תביעתכם נדחתה, אנחנו כאן על מנת לסייע גם להבין למה וגם בהגשת ערר.

תוכן עניינים